U bevindt zich hier:

CONTACT

BTW-PLAZA B.V.
Postbus 9179
3301 AD Dordrecht

T: 088 - 298 98 98 (bereikbaar van 8:30 uur tot 17:30 uur)
E: info@btwplaza.nl
Chat: bereikbaar van 9:00 uur tot 17:00 uur
Volg ons op Twitter en LinkedIn

Btw-identificatienummer: NL852856945B01
KvK-nummer: 58063609 

TOEGANG EN ABONNEMENTEN

  • Welke abonnementsvormen zijn er en waar zit het verschil tussen de diverse soorten?
    Kortheidshalve verwijzen wij u naar onze abonnementen.

  • Waarom is voor deze drie abonnementen gekozen?
    Omdat BTW-PLAZA ervan overtuigd is dat veel kantoren meer omzet kunnen halen uit btw-advisering maar de volledige kennis niet hebben. BTW-PLAZA heeft de btw-kennis up-to-date en is voor iedereen een btw-specialist op afstand maar toch dichtbij. BTW-PLAZA kost geen geld maar levert geld op.

  • Een van de verschillen tussen ‘BASIS’ en ‘PREMIUM’ is het gratis online advies. Betekent dit dat ik bij een BASIS-abonnement geen advies kan krijgen bij BTW-PLAZA?
    Ook bij een basisabonnement geeft BTW-PLAZA advies. Het verschil is alleen dat wij dan per uur het overigens gereduceerde tarief van € 160,- exclusief btw hanteren. 

  • Waar zit het verschil tussen ‘PREMIUM’ en ‘PRO’?
    Het PRO-abonnement maakt het mogelijk dat meerdere personen toegang krijgen tot alle btw-informatie die BTW-PLAZA biedt. Allen kunnen dan gebruik maken van gratis online advies.  

  • Ik ben een eenpitter en wil voorkomen dat mijn cliënten risico’s lopen op btw-gebied, welk abonnement raadt u mij?
    Ons advies is een PREMIUM-abonnement. Loopt u ergens gedurende het jaar tegen aan, dan opent u een chat met een van onze specialisten die direct met u meedenken en u van de juiste informatie voorzien. Het is aan u of u dat doorrekent aan uw cliënten. Van BTW-PLAZA ontvangt u (behoudens de factuur voor een PREMIUM-abonnement) geen rekening. 

  • Ons kantoor heeft meerdere vestigingen en meerdere personen die direct contact onderhouden met cliënten. Welk abonnement past ons het beste?
    Om echt meer te halen uit de btw-advisering raden wij u een PRO-abonnement af te sluiten waarbij een aantal contactpersonen toegang krijgt tot de btw-kennis en deze contactpersonen in voorkomende gevallen direct kunnen chatten.  

  • Hoe haal ik als accountantskantoor meer adviesomzet uit mijn praktijk op btw-gebied als mijn praktijk te klein is voor een btw-specialist maar ik toch de kennis wil?
    BTW-PLAZA biedt u meerdere mogelijkheden. Wij houden de actualiteit bij en via onze nieuwsvoorziening blijft u up to date. Belangrijk is dat u vooral signaleert en handelt. Wij ondersteunen met onze kennis uw advisering. Door een deel van onze advisering gratis aan te bieden slechten wij een drempel (namelijk hoge advieskosten) en als het de gratis online advies-service te boven gaat, ontvangt u eerst een offerte die u aan uw client kunt voorleggen. Feitelijk kost het u dus alleen een jaar abonnement op BTW-PLAZA.  

  • Kunnen mijn collega’s meeliften op mijn PREMIUM-abonnement?
    Dat is niet de bedoeling. Zodra meer collega’s over de kennis en de gratis online advisering willen beschikken heeft u een PRO-abonnement nodig. Door uw collega’s via een eigen abonnement toegang te geven tot BTW-PLAZA (wat kan via een basisabonnement of een (extra) pro-abonnement) zijn wij er van overtuigd dat u meer advieswerk zult genereren. Tegelijk verrijkt u impliciet de kennis van uw collega(’s).

  • Ik zou graag al mijn collega’s toegang willen geven tot BTW-PLAZA. Betekent dit dat ik dan allemaal PRO-abonnementen moet afsluiten?
    Als iedereen ook gratis online advies moet kunnen vragen is het pro-abonnement de meest passende oplossing. Echter als een deel van de collega’s alleen btw-nieuws wil ontvangen en in het btw-handboek moet kunnen is voor dat deel van de collega’s een aantal basisabonnementen voldoende. Naarmate het aantal gebruikers hoger is, kunnen we meedenken in een maatoplossing.  

GRATIS ONLINE ADVIES

  • Het gratis online advies lijkt zich te beperken tot online chat en per telefoon. Kan ik onbeperkt chatten en advies inwinnen?
    Ja, zolang de communicatie via de chatmodule verloopt, kunt u alles vragen. Onze specialisten beantwoorden uw vraag graag kort en bondig. U weet of uw denkrichting goed is, u hoort waar risico’s zitten en waar kansen kunnen worden benut, u weet waar u op moet letten, u weet of het btw-technisch goed zit bij uw cliënt. De praktijk zal leren dat er veel behoefte is aan een kort sparringsmoment en dat uitgebreidere trajecten niet via de chat zullen gaan lopen. 

  • Kan ik via de chat een casus anoniem voorleggen?
    Bij voorkeur beantwoorden wij een zo concreet mogelijke vraag. De casuspositie waarop u onze reactie wenst moet helder zijn qua feiten, van wezenlijk belang voor een goed btw-advies. Om die reden is openheid over de juiste feiten gewenst. Bijkomend is dat op een later moment over dezelfde casus weer een vraag kan rijzen. Tevens wenst BTW-PLAZA ook voor het interne overzicht duidelijk hebben wat over welke concrete casus is geadviseerd. 

  • Mag ik de inhoud van de chat gebruiken voor een advies?
    Dat is uiteraard geheel aan u zelf, BTW-PLAZA is echter op geen enkele wijze verantwoordelijk of aansprakelijk voor het advies wat u schrijft. Dit verandert alleen als BTW-PLAZA de review (offline!) mag doen of ingestemd heeft met de inhoud van uw advies. Alleen als onze wijzigingen integraal zijn verwerkt is BTW-PLAZA aansprakelijk. Uiteraard zijn wij ten volle aansprakelijk als het adviesmemo van onze hand komt.  

  • Waar eindigt het gratis online-advies en begint het niet-gratis offline-advies?
    Het gratis online advies stopt o.a. zodra er documenten aan te pas komen, bijvoorbeeld het reviewen van een door u opgesteld concept; stukken inhoudelijk of procedureel moeten worden beoordeeld, bezwaar- of beroep is of moet worden ingesteld; een gratis online verstrekt advies in de vorm van een memo moet worden gegoten; adviesvragen per mail; correspondentie met de belastingdienst; etc. Leidende gedachte hierbij is dat te beoordelen stukken de aandacht verdienen en niet per chat moeten worden behandeld/beoordeeld. Dit geldt evenzeer voor correspondentie met de Belastingdienst en stukken mbt bezwaar en (hoger) beroep. De opzet van BTW-PLAZA is vooral op afstand beschikbaar te zijn en bij acute vragen direct een antwoord te hebben zodat de cliënt (van de vraagsteller) maximaal wordt bediend. 

  • Meldt BTW-PLAZA wanneer de vraag buiten het gratis online advies komt?

    Ja, onze btw-specialisten melden dat zodra uit de chat blijkt dat dit soort werkzaamheden uitgevoerd moeten gaan worden en vragen dan of ze een offerteverzoek voor de te verrichten offline-werkzaamheden mogen afgeven, als de tijd die besteed wordt aan de werkzaamheden meer dan één uur bedraagt. Pas na uw akkoord starten de werkzaamheden.


DE INHOUD

  • Heb ik bij elk abonnement toegang tot alle inhoudelijke documenten?
    Nee, alleen het PREMIUM- en PRO-abonnement geven toegang tot alles. Bij het BASIS-abonnement zijn alleen het algemene handboek en de downloads modellen, memo’s en schema’s beschikbaar.  

  • Wat houden de sectorpagina’s precies in en waartoe dienen deze?
    De sectorpagina’s zijn bedoeld voor de beschreven sector. Zonder compleet of uitputtend te zijn, zijn de belangrijkste aandachtspunten van die sector benoemd en kort toegelicht. In de toekomst zullen steeds meer sectorpagina’s worden geschreven en bij een premium- / pro-abonnement gratis zijn te raadplegen. 

  • Hoe is de nieuwsvoorziening exact vormgegeven?
    Naast de social media-kanalen krijgt elke abonnee van BTW-PLAZA het meest actuele nieuws tot de beschikking, via nieuwsberichten maar ook via de periodieke nieuwsbrieven.

  • Mag ik de inhoud van BTW-PLAZA vrijelijk gebruiken?
    Het is strikt verboden om, zonder voorafgaande toestemming van BTW-PLAZA, door BTW-PLAZA gepubliceerde artikelen, btw-handboek, onderzoeken of gedeelten daarvan over te nemen, te (doen) publiceren of anderszins openbaar te maken of te verveelvoudigen. Informatie over het overnemen van inhoud kunt u opvragen bij de heer mr. Matthijs van der Wulp, telefoon: 088 - 298 98 98.

OVERIG

  • Aanmelden en inloggen met uw LinkedIn account.
    Als nieuwe gebruiker kunt u zich met uw LinkedIn account gemakkelijk aanmelden op BTW-PLAZA. Nadat u zich heeft aangemeld doorloopt u drie korte stappen en krijgt u toegang tot BTW-PLAZA. 
    Als bestaande gebruikers kunt u ook met uw LinkedIn account inloggen, echter alleen wanneer de e-mailadressen met elkaar corresponderen. Het e-mailadres van uw LinkedIn account moet identiek zijn aan uw e-mailadres op BTW-PLAZA.

  • Inloggen op BTW-PLAZA?
    Na registratie via het aanmeldformulier kunt u met uw zelf gekozen wachtwoord en gebruikersnaam (uw e-mailadres) inloggen.

  • Ik weet mijn wachtwoord niet meer om te kunnen inloggen. Wat moet ik doen?
    Via het inlogscherm kunt u uw wachtwoord opvragen. Deze krijgt u per e-mail toegestuurd.

  • Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
    Na het inloggen kunt u bij 'uw account' uw wachtwoord wijzigen.

  • Ik wil mijn registratie bij BTW-PLAZA ongedaan maken. Wat moet ik doen?
    Uiteraard vinden wij het jammer dat u geen gebruik meer wilt maken van BTW-PLAZA. Om uw registratie ongedaan te maken, kunt u een e-mail sturen naar de klantenservice: info@btwplaza.nl.

  • Hoe is de redactie van BTW-PLAZA samengesteld?
    De redactie van BTW-PLAZA bestaat uit 8 academisch geschoolde fiscalisten. De hoofdredactie wordt gevoerd door Matthijs van der Wulp.

  • Hoe kan ik reageren op de inhoud uit het btw-handboek of de branchepagina's?
    Wanneer u vragen en/of opmerkingen heeft over de inhoud van het btw-handboek of de branchepagina's, dan verzoeken wij u zich schriftelijk tot ons te richten via info@btwplaza.nl.

BTW-PLAZA

Meld u nu aan en ga direct aan de slag

direct aanmelden

Btw-nieuws

Actueel btw-nieuws met vertaling naar de praktijk

Btw-kennis

Zelf op zoek naar voor u relevante antwoorden

Btw-tools

Handige (reken)tools voor uw btw-administratie

Btw-advies

Gratis btw-advies altijd binnen handbereik